Wbrew pozorom nie tylko to jak wygląda gadżet reklamowy, ma znaczenie. Nie bez znaczenia jest bowiem również jego jakość. Dotyczy to zarówno wykonania samego gadżetu, jak i znajdującego się na nim nadruku. Dlatego właśnie każdy reklamodawca koniecznie powinien o tym pamiętać. Nie oznacza to wcale, że wyższa jakość gadżetów reklamowych będzie wiązała się z przesadnie wysokimi kosztami kampanii reklamowej. Poza tym jakość powinna być po prostu standardowa. Dzięki temu gadżet reklamowy szybko nie ulegnie zniszczeniu, co wpływa na korzystne patrzenie klienta na reklamodawcę. Dlatego właśnie, mimo iż gadżet reklamowy jest dla firmy kosztem, nie może być niskiej jakości. W takim wypadku szybko się zniszczy, a kampania reklamowa nie przyniesie żadnego rezultatu. Dlatego właśnie warto zainwestować również w jakość takich elementów promocyjnych.Jednym słowem ceramika reklamowa nie powinna być niskiej jakości, ponieważ wpływa to na jakość jej użytkowania, a także na czas. Waszak niska jakość może spowodować, że filiżanka czy kubek szybko zacznie się kruszyć. Co więcej, w takiej sytuacji wystarczy drobne stuknięcie, by element został ukruszony. Z takiego gadżetu reklamowego z pewnością nikt nie będzie chciał korzystać.
Dlatego właśnie należy zadbać o to, by ceramika reklamowa była jak najlepszej jakości. Dzięki temu drobne obtłuczenia nie sprawią, że całość zacznie się kruszyć i łamać. To z kolei zapewni dłuższe korzystanie z gadżetu reklamowego, a także zadowolenie klientów. Nie trudno się domyślić, że właśnie to może wpłynąć na jego zainteresowanie ofertą reklamodawcy. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, że skorzysta on z oferty i tym samym zakupi produkty od reklamodawcy.
Nie tylko ceramika reklamowa powinna być wysokiej jakości. To samo dotyczy się nadruków na niej. Im lepsza jakość nadruku, tym trwalsza grafika reklamowa. Dzięki temu nawet po wielu myciach w zmywarce na kubku nadal będzie nadruk reklamowe. Chodzi o to, by nieustannie był on czytelna i nie sprawiał wrażenia startego. To również ma znaczenie, jeśli chodzi o postrzeganie reklamy przez klientów.