Obecnie reklama i marketing to niezwykle ważne elementy funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od jej branży. Firmy zajmujące się reklamą i promocją na co dzień, zwane agencjami reklamowymi, współpracują przy organizacji działań marketingowych ze zleceniodawcami, którymi mogą być inne przedsiębiorstwa, ewentualnie instytucje publiczne, organizacje, fundacje, itp. Właśnie ten element jest godny uwagi. Otóż coraz częściej klientami agencji reklamowych są organizacje pozarządowe, które prowadzą coraz częściej działania marketingowe w różnych celach. Jak powinna funkcjonować agencja zajmująca się działaniami reklamowymi, aby być idealnym partnerem dla takiej organizacji?
Przede wszystkim zacząć należy od wyjaśnienia, że organizacje pozarządowe podejmują działania reklamowe lub marketingowe w celu pozyskiwania sponsorów, darczyńców, ofiarodawców lub po prostu by promować swoje działania i obszar zainteresowań wśród ludzi. Niezależnie od celu, w jakim dana organizacje pozarządowa działa, marketing przynosi jej korzyści. Każda agencja reklamowa, chcąc współpracować z taką organizacją, musi mieć przygotowany asortyment działań promocyjnych, odpowiednich dla takiej organizacji.
Po pierwsze taka agencja reklamowa musi być aktywna w internecie. Jest to najpopularniejsze obecnie źródło informacji dla wielu ludzi, a także medium do kontaktu z innymi. Dlatego też reklama tam jest bardzo ważna. Ponadto też ważny jest marketing bezpośredni – praktyka pokazuje, że jest to dział marketingu o zdecydowanie rosnącym znaczeniu. Wśród działań w ramach marketingu bezpośredniego wymienić można rozdawanie gadżetów reklamowych, spotkania z ludźmi, wizyty domowe, mailing reklamowy, itp. Każde z tych działań jest skuteczne w nieco innych warunkach.
Agencja reklamowa, chcąc skutecznie promować daną organizację pozarządową, musi także dbać o to, aby obszar, w którym działa owa organizacja był popularyzowany w tzw. „terenie”, tzn. w różnych punktach miasta, przy drogach, na trasach szybkiego ruchu, itp. Mogą tu posłużyć bilbordy lub plakaty.