Zanim jakiekolwiek produkty będą mogły być wręczane klientom w ramach kampanii reklamowej, najpierw oczywiście powinny zostać do tego odpowiednio przygotowane. Chodzi o to, że gadżety reklamowe nieco różnią się wyglądem od tych produktów, które dostępne są na sklepowych półkach. Przede wszystkim upominki będące elementem kampanii reklamowej muszą w jakiś sposób nawiązywać do tego wydarzenia. Dlatego właśnie na ich opakowaniach powinny znaleźć się różnego rodzaju nadruki reklamowe, które będą zawierały hasła i grafiki reklamowe, a także inne podobne elementy. Dopiero tak przygotowane gadżety reklamowe można zacząć wręczać potencjalnym odbiorcom kampanii reklamowej.Dlatego właśnie czekoladki reklamowe powinny być zamawiane bezpośrednio u ich producenta. Dzięki temu możliwe będzie odpowiednie przygotowanie produktu w taki sposób, by idealnie wkomponował się w charakter całej kampanii reklamowej. Co więcej, jeśli kupuje się u producenta, to przede wszystkim można liczyć na to, że dopasowuje on kształt wyrobów do potrzeb osoby zamawiającej. Dzięki temu gadżety reklamowe mogą występować w innej formie, aniżeli tradycyjna tabliczka czekolady. Ma to jak najbardziej korzystny wpływ na powodzenie kampanii reklamowej.
Poza tym wszystkim, jeśli czekoladki reklamowe będą kupowane u producenta to zawsze można liczyć na niższe koszty wykonania gadżetów reklamowych. Chodzi o to, że zamawiając bezpośrednio u wykonawcy, pomija się niepotrzebnych pośredników, którzy tylko generują wyższy koszt wykonania całości. Dlatego właśnie jest to pod względem ekonomicznym najważniejszy argument za tym, by po zakup gadżetów reklamowych udać się do producenta wyrobów czekoladowych.
Jednym słowem chcąc wykorzystać czekoladki reklamowe do wsparcia kampanii reklamowej, najpierw należy je zakupić. Najlepiej uczynić to w firmie, która zajmuje się ich wykonaniem. Dzięki temu będzie się miało większy wpływ an zmiany w wyglądzie takich wyrobów, a także na koszt ich wykonania. W ten sposób również będzie się miało kontrolę nad jakością przygotowanych wyrobów, które mają zostać później wykorzystane jako gadżety reklamowe w danej akcji promocyjnej.