Współcześnie rynek reklam nieco się w Polsce zmienia. Główne miejsce zaczynają zajmować reklamy w mediach elektronicznych, ze szczególnym uwzględnieniem internetu. Reklama w internecie robi się coraz popularniejsza, tak jak coraz popularniejszy jest sam internet. Jego popularność bierze się z faktu, że może on być zastosowany w bardzo wiele sposobów. Liczba tych sposobów jest wręcz nieograniczona. I trend ten dalej postępuje, tzn. internet jest wykorzystywany do coraz większej liczby celów. A zatem należy się spodziewać, że i reklama w internecie będzie robiła się coraz popularniejsza. W ramach reklamy, o której mowa, poczesne miejsce zajmuje reklama za pośrednictwem google. Jest to największa na świecie wyszukiwarka internetowa i największa firma związana z branżą internetową. Czy zatem jest to reklama przyszłości?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba wziąć pod uwagę kilka aspektów. Po pierwsze, jeśli reklama w internecie, w sensie ogólnym, jest coraz popularniejsza i jej popularność będzie dalej rosła, wydaje się, że i reklama w google także będzie zyskiwała na popularności w przewidywalnej przyszłości.
Chodzi tu oczywiście nie tylko o popularność, samą w sobie, ale o to, skąd się ona bierze. Przeanalizowanie kwestii przyszłości danego rodzaju reklamy wymaga przeanalizowania czynników wpływających na jej popularność. Jak wiadomo, reklama w google jest popularna, bowiem coraz więcej ludzi korzysta z internetu. Ponadto też jest ona popularna, ponieważ pozwala w bardzo szybkim tempie znaleźć wszystkie potrzebne informacje, dane, których internauta może szukać, a także można poczytać sobie o firmach, branżach, w których działają, usługach, jakie świadczą, itp.
Biorąc pod uwagę całe to bogactwo wiedzy, należy stwierdzić, że trend popularyzacji google, jako źródła reklamy będzie z całą pewnością postępował. Firmy bowiem widzą, że taka reklama przynosi skutek.
Jest tutaj jeszcze jeden aspekt, o którym trzeba napisać. Mianowicie Reklama w google jest coraz tańsza, a to oznacza, że jest dostępna dla coraz większej liczby podmiotów. Skoro tak, będzie z całą pewnością dalej się popularyzować wśród małych i średnich firm.